Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard

 Silent Reader[s]




✿ ATIKAH NARDIA✿


✿HELLO,SELAMAT DATNG KE BLOG YANG TIDAK SEBERAPA INI..KLIK BUTTON FOLLOW OKEY ✿



ღ❤KLIK BUTTON DI BAWAHღ❤

ღ❤My Biographyღ❤
ღ❤ My Stuffღ❤
ღ❤ My Linksღ❤
ღ❤ My Diaryღ❤



Older Post | Newer Post
Diakah Cinta Sejati Anda
Friday, April 6, 2012 | 9:00 PM | 0 Sweet Cupcake

Assalamualaikum..
malam ini saya nak update tentang Cinta lagi lah..Adakah awak pernah mengalami perasaan curiga pada pasangan awak?Kadang-kadang awak rasa yang dia sudah tidak menyayangi awak lagi..
Saya pun kadang-kadang rasa benda itu..Jadi macam mana kita nak tahu sama ada dia adalah cinta sejati kita..
Jom sama-sama baca sama ada ciri-ciri di bawah ini pernah atau tidak kamu alami..


1. Ia Sahabat Terbaik Anda
Saat sedang mengalami kesulitan, yang pertama kali terlintas di kepala Anda adalah dirinya. Ia pandai menenangkan hati Anda. Begitupun ketika bahagia, Anda tahu pada siapa kebahagiaan itu akan dibagi. Ia selalu hadir untuk Anda dalam situasi apa pun. Tak ada orang yang lebih baik mengisi peran ini daripada pasangan Anda. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang surut hidup.

2. Punya Banyak Kesamaan
Hasil penelitian mengungkapkan, pernikahan yang paling stabil adalah pernikahan yang melibatkan dua orang dengan banyak kesamaan. Tidak terlalu penting jenis kesamaannya apa, tapi semua itu merupakan modal untuk mengeratkan hubungan. Rahsia pasangan sejati adalah,  Anda berdua selalu  menikmati  semua aspek kehidupan bersama. Tidak memerlukan orang lain untuk membuat kalian bahagia. Apakah Anda sudah merasakannya? Jika ya, jangan lepaskan dia.

3. Kepentingan Anda adalah Segalanya
“Cinta dimulai ketika seseorang menemukan bahwa kebutuhan orang lain sama pentingnya dengan keperluannya sendiri.” (Harry Stack Sullivan). Dari bahasa tubuh dan sikapnya selama ini, terlihat jelas, dia memperlakukan Anda sebagai orang terpenting dalam hidupnya, bahkan seringkali dia mementingkan keperluan Anda berbanding dirinya. Bila dia punya potensi itu, mungkin dia yang Anda cari. Kerana cinta abadi melibatkan komitmen rela berkorban untuk kebahagiaan pasangan.

4. Cinta tak Beryarat
Cuba ingat, apakah ia pernah merajuk saat Anda memakai baju yang tak sesuai seleranya? Atau Anda pernah tidak dilayan, ketika Anda memotong rambut tanpa sepengetahuannya? Bila ya, sebaiknya pikir-pikir lagi untuk memilih dia jadi kekasih. Padahal, cinta sejati adalah cinta yang tak bersyarat, mampu menerima pasangan apa adanya.



5. Suka Mendengarkan
Setiap Anda bercakap padanya, tak sedetik pun perhatiannya beralih. Ia pendengar yang baik, boleh mendengarkan Anda bercakap berjam-jam lamanya tanpa rasa bosan, penuh perhatian dan mengerti apa yang Anda inginkan. Sehingga Anda tak perlu mengulang perkataan yang sama berkali-kali dan mengatakan,”Kamu faham ke ta ini,apa yang saya cakap?”

6. Always On Time
Untuk urusan apa pun, dia selalu berusaha untuk tepat waktu. Janji bertemu jam tujuh malam, dia sudah tiba di tempat setengah jam sebelumnya. Baginya, lebih baik dia yang lumutan, daripada membiarkan Anda menunggu. Apalagi jika meeting pointnya dirasa tidak familiar denganAwak.

7. Ikatan Batin
Tanpa diucapkan, kamu boleh tahu cuaca hati masing-masing.Wah,dalam hati pun ada cuaca.. Maksud cuaca itu samaada dia sedih,gembira,marah dan sakit hati.. Anda dapat  membaca pikiran dan menduga reaksi, serta perasaan pasangan pada situasi tertentu. Bila Anda sudah merasakan hal tersebut terhadapnya, selamat! Mungkin dialah belahan jiwa Anda.



Ciri-ciri diatas ini saya cari kat pakcik GOOGLE:) Saya pun nak tahu sama ada pasangan yang saya pilih itu ada tak ciri-ciri seperti di atas..Saya kongsi kan untuk awak semua jugak supaya awak tahu pasangan awak itu betul ke CINTA SEJATI awak :)