Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard

 Silent Reader[s]




✿ ATIKAH NARDIA✿


✿HELLO,SELAMAT DATNG KE BLOG YANG TIDAK SEBERAPA INI..KLIK BUTTON FOLLOW OKEY ✿



ღ❤KLIK BUTTON DI BAWAHღ❤

ღ❤My Biographyღ❤
ღ❤ My Stuffღ❤
ღ❤ My Linksღ❤
ღ❤ My Diaryღ❤



20 Tanda Apabila Lelaki Serius Dalam Percintaan
Saturday, May 5, 2012 | 10:24 PM | 0 Sweet Cupcake
couple-in-love



 1. Kecantikan kamu diketepikan. Keikhlasan kamu diutamakan.
2. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
3. Si dia akan sentiasa menghantar SMS. Walaupun tidak dibalas. Ini tanda si dia sentiasa memikirkan kamu.
4. Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.
5. Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah. Sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk kamu.
6. Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel Sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati.
7. Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja
8. Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebih-lebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.
9. Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya.
10. Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu.
11. Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “You masih sayang I?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.
12. Tidak suka kamu memakai seksi kerana tidak suka kamu diperhatikan lelaki lain walaupun berlengan pendek.
13. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.
14. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
15. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.
17. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
18. Dia tidak suka kamu keluar malam, tanda ingin menjaga pandangan org terhadap kamu.
19. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
20. Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya.

HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.
7'C' SEBAB SUAMI BENCI ISTERI
Tuesday, April 17, 2012 | 4:48 AM | 0 Sweet Cupcake


7 'C' Sebab SUAMI BENCI ISTERI (dari Dr Fadzilah Kamsah )

Tips 7 'C' Sebab SUAMI BENCI ISTERI dari Dr Fadzilah Kamsah ini saya kongsikan untuk renungan kita bersama.

Semoga BERMANFAAT untuk kita semua...

=================================

C1. CABAR

Isteri ni kalau bergaduh dengan suami mulalah kata

"Kalau awak berani cubalah [cabar suami cari perempuan lain]!"

Dr Fadillah kata JANGAN CABAR SUAMI ... nanti suami buat betul-betul isteri juga yang putih mata ...

C2. CABUL

Perbuatan dan kata2 isteri yang tidak sopan (isteri hilang sifat malu) seperti keluarkan kata2 yang tidak baik pada mertua ...

C3. CELUPAR

Celupar ni suku-sakat cabul juga. Isteri selalu cakap yang kotor, mungkin kadang2 terlepas cakap ...

C4. COMOT

Isteri bila nak keluar rumah saja barulah nak comel berhias tapi kat rumah comot.

Suami pula di opis dok nampak y aje ...

Ada isteri kata - mekap untuk suami, .... tapi kat rumah tak mekap pun ...

C5. CEMBURU

Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan ... sikit2 dok telefon suami kat opis.

Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yang bukan2 ...

C6. CEREWET

Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat

C7. CINCAI

Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai ...

Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak ...

anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi ...

7C ni lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya ...

Berpelajaran tinggi hingga ke PhD pun...belum tentu tinggi akhlaknya.

Tapi kita ni insan yg mudah lupa dan lalai ... ada masa2 tertentu, mungkin juga kerana sifat suami dan keadaan sekeliling yang buat kita mempunyai salah satu ciri2 7C tu ....

SEKADAR UNTUK BERKONGSI :D

16 JANGAN DARIPADA USTAZ DON DANIYAL
Sunday, April 8, 2012 | 5:01 PM | 0 Sweet Cupcake

16 JANGAN dari Ustaz Don Daniyal ♥ :

 - JANGAN tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki Mahal kerana berpagi-pagi itu membuka pintu Berkat.

 - JANGAN makan tanpa membaca BISMILLAH dan DOA makan. Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.

 -JANGAN tambah perhiasan di badan kerana Allah sudah jadikan Manusia Makhluk yang paling Sempurna

 - JANGAN keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan.Takut-takut kita mati dalam perjalanan.

♥ - JANGAN pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan.Makruh dan mewarisi kepapaan.

♥ - JANGAN biarkan mata liar di perjalanan.. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.

♥ - JANGAN menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa.

♥ - JANGAN ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah.

♥ - JANGAN mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan Kita hilang bahagia.

♥ - JANGAN lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja Kita. Nanti Kita sombong apabila berjaya.Kalau gagal kecewa pula.

♥ - JANGAN bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki Kita.

♥ - JANGAN banyak ketawa. Nanti mati jiwa.

♥ - JANGAN biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada Kita.

♥ - JANGAN suka menganiaya manusia atau haiwan.. Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.

♥ - JANGAN terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.

♥ - JANGAN mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan Kita




SEKADAR UNTUK BERKONGSI =)
Diakah Cinta Sejati Anda
Friday, April 6, 2012 | 9:00 PM | 0 Sweet Cupcake

Assalamualaikum..
malam ini saya nak update tentang Cinta lagi lah..Adakah awak pernah mengalami perasaan curiga pada pasangan awak?Kadang-kadang awak rasa yang dia sudah tidak menyayangi awak lagi..
Saya pun kadang-kadang rasa benda itu..Jadi macam mana kita nak tahu sama ada dia adalah cinta sejati kita..
Jom sama-sama baca sama ada ciri-ciri di bawah ini pernah atau tidak kamu alami..


1. Ia Sahabat Terbaik Anda
Saat sedang mengalami kesulitan, yang pertama kali terlintas di kepala Anda adalah dirinya. Ia pandai menenangkan hati Anda. Begitupun ketika bahagia, Anda tahu pada siapa kebahagiaan itu akan dibagi. Ia selalu hadir untuk Anda dalam situasi apa pun. Tak ada orang yang lebih baik mengisi peran ini daripada pasangan Anda. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang surut hidup.

2. Punya Banyak Kesamaan
Hasil penelitian mengungkapkan, pernikahan yang paling stabil adalah pernikahan yang melibatkan dua orang dengan banyak kesamaan. Tidak terlalu penting jenis kesamaannya apa, tapi semua itu merupakan modal untuk mengeratkan hubungan. Rahsia pasangan sejati adalah,  Anda berdua selalu  menikmati  semua aspek kehidupan bersama. Tidak memerlukan orang lain untuk membuat kalian bahagia. Apakah Anda sudah merasakannya? Jika ya, jangan lepaskan dia.

3. Kepentingan Anda adalah Segalanya
“Cinta dimulai ketika seseorang menemukan bahwa kebutuhan orang lain sama pentingnya dengan keperluannya sendiri.” (Harry Stack Sullivan). Dari bahasa tubuh dan sikapnya selama ini, terlihat jelas, dia memperlakukan Anda sebagai orang terpenting dalam hidupnya, bahkan seringkali dia mementingkan keperluan Anda berbanding dirinya. Bila dia punya potensi itu, mungkin dia yang Anda cari. Kerana cinta abadi melibatkan komitmen rela berkorban untuk kebahagiaan pasangan.

4. Cinta tak Beryarat
Cuba ingat, apakah ia pernah merajuk saat Anda memakai baju yang tak sesuai seleranya? Atau Anda pernah tidak dilayan, ketika Anda memotong rambut tanpa sepengetahuannya? Bila ya, sebaiknya pikir-pikir lagi untuk memilih dia jadi kekasih. Padahal, cinta sejati adalah cinta yang tak bersyarat, mampu menerima pasangan apa adanya.



5. Suka Mendengarkan
Setiap Anda bercakap padanya, tak sedetik pun perhatiannya beralih. Ia pendengar yang baik, boleh mendengarkan Anda bercakap berjam-jam lamanya tanpa rasa bosan, penuh perhatian dan mengerti apa yang Anda inginkan. Sehingga Anda tak perlu mengulang perkataan yang sama berkali-kali dan mengatakan,”Kamu faham ke ta ini,apa yang saya cakap?”

6. Always On Time
Untuk urusan apa pun, dia selalu berusaha untuk tepat waktu. Janji bertemu jam tujuh malam, dia sudah tiba di tempat setengah jam sebelumnya. Baginya, lebih baik dia yang lumutan, daripada membiarkan Anda menunggu. Apalagi jika meeting pointnya dirasa tidak familiar denganAwak.

7. Ikatan Batin
Tanpa diucapkan, kamu boleh tahu cuaca hati masing-masing.Wah,dalam hati pun ada cuaca.. Maksud cuaca itu samaada dia sedih,gembira,marah dan sakit hati.. Anda dapat  membaca pikiran dan menduga reaksi, serta perasaan pasangan pada situasi tertentu. Bila Anda sudah merasakan hal tersebut terhadapnya, selamat! Mungkin dialah belahan jiwa Anda.



Ciri-ciri diatas ini saya cari kat pakcik GOOGLE:) Saya pun nak tahu sama ada pasangan yang saya pilih itu ada tak ciri-ciri seperti di atas..Saya kongsi kan untuk awak semua jugak supaya awak tahu pasangan awak itu betul ke CINTA SEJATI awak :)
Makna Cinta Yang Sesungguhnya
| 1:45 PM | 0 Sweet Cupcake

Assalamualaikum..


Pernahkah kamu merasakan saat kamu mencintai seseorang, meski kamu tahu kalau dia sudah tak sendiri lagi, dan meskipun kamu tahu bahwa cintamu tak mungkin terbalaskan, tetapi kamu tetap tulus mencintainya
Pernahkah kamu merasakan, bahwa kamu sanggup melakukan apa saja demi seseorang yang kamu cintai,
meski kamu tahu bahwa dia takkan pernah peduli apa yang kamu lakukan. Atau mungkin dia peduli dan mengerti tentang apa yang kamu lakukan tetapi dia tetap memilih pergi dan tak memperhatikanmu

Pernahkah kamu merasakan hebatnya sebuah cinta,
kamu tersenyum namun hatimu terluka,
kamu menangis namun hatimu bahagia,
kamu bersedih ketika bersamanya, dan
kamu tertawa ketika berpisah dengannya
Perlu kamu ketahui, aku pernah merasakannya, aku pernah tersenyum walaupun hati ini luka, karena kuyakin Tuhan tak menjadikan dirinya untukku,
Dan aku juga pernah menangis ketika bahagia, karena kutakut kebahagiaan cinta ini akan sirna begitu saja

Aku pernah bersedih ketika bersamanya, karena kutakut aku akan kehilangan dia suatu saat nanti, dan
Aku juga pernah tertawa saat berpisah dengannya, karena sekali lagi, cinta tak harus memiliki, dan
Tuhan pasti telah mempersiapkan cinta yang lain untukku, aku tetap bisa mencintainya,
meski dia tak dapat kurengkuh dalam pelukanku, karena memang cinta ada dalam jiwa, dan bukan ada dalam raga
Semua orang pasti pernah merasakan indahnya sebuah cinta, baik dari orang tua, sahabat. kekasih dan
akhirnya pasangan hidupnya. Buat temanku yg sedang jatuh cinta, saya ucapkan selamat yah..
Karena cinta itu sangat indah. Semoga kalian selalu berbahagia
Walaupun banyak orang yang bilang bahwa cinta itu tak harus memiliki, itu BOHONG
Karena mencintai tanpa memiliki itu rasanya sakit. Setiap saat kamu harus menahan perih atas perasaanmu itu, apalagi saat kau bersamanya.
Ada lagi yang bilang, Lebih Enak Dicintai Daripada Mencintai, itu SALAH BESAR
Karena Ketika dicintai kita hanya merasa bangga, tetapi kita mampu mencintai baru lah kita menyadari arti cinta yang sesungguhnya
Buat sahabatku yg sedang terluka karena cinta. Ada pesan untuk kalian
“Hidup itu bagaikan roda yang terus berputar, ketika masih berada di bawah dan hidupmu terasa begitu sulit, tetapi keadaan itu tidaklah untuk selamanya, bersabarlah dan berdoalah karena cinta yang lain akan datang dan menghampirimu dan menganugerahimu cinta yang lebih baik dari cinta sebelumnya”
Buat sahabatku yang tidak percaya akan CINTA, “Bukalah hatimu, jangan menutup mata akan keindahan yang ada di dunia ini
maka cinta akan membuat hidupmu menjadi bahagia
Buat sahabatku yang mendambakan cinta, Bersabarlah karena cinta yang indah tidak terjadi dalam sekejap. Saya yakin Tuhan sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu.
peRkArA yAng sEriNg diLakUkaN semAsA kEcIL♥
Wednesday, April 4, 2012 | 1:00 AM | 0 Sweet Cupcake

Assalamualaikun..
Malam yang sunyi ini tetibe saja teringatkan zaman kanak-kanak dulu..
awak semua masih ingat ta permainan yang awak,awak pernah main masa zaman kanak-kanak..
saya masih ingat lagi dulu saya suka sangat main permainan ini
                                            Dulu masa kecik2 saya suka main masak2 bila bosan..Rasa macam kelakar plak masa kecik2 dulu masak daun jew an =)..Selain permainan ini saya suka jugak main permainan ini


                                            permainan ini memang best lha bila main..kita kena angkat satu persatu lidi tu jangan sampai bergoyang..permainan ini ajar saya bersabar..Walaupun susah dan kadang2 rasa macam na menangis je bila salah satu lidi tu bergoyang =)


                                                      
 ini pulak batu sereban..Permainan ini saya selalu main bersama adik2 saya..hihihi selalu bergaduh bila main permainan ni...aawak semua pun pasti ade main permainan ini jugak kan =)


hahahahaha ni gambar dam ular..dah lama ta main permainan ini..best sangat bila main permainan ni..tapi kadang2 rasa frust jugaak kalau main permainan ini kita dah na game over tibe2 tekena kat tempat yang ada ular dan kita terpaksa turun mengikut ular too =)

OKEY LHA SAYA UPDATE STATUS PADA PAGI NIE..JAM SUDA MENUNJUKKAN PUKUL 1 PAGI..MATA SAYA PUN DAH SEPIT..OKE NITEZ =)
About Me
Tuesday, April 3, 2012 | 9:09 AM | 0 Sweet Cupcake

ASSALAMUALAIKUM


NAMA:ATIKAH NARDIA BINTI OUYOP
UMUR:18 TAHUN
TARIKH LAHIR:16 MEI 1994
TEMPAT LAHIR:MERSING
HOME:NO 210 JALAN WAWASAN 19 TAMAN WAWASAN,86800 MERSING JOHOR.
HOBBY:UNLINE FACEBOOK,TULIS DIARY DALAM MY SWEET BLOG